Записатися на прийом
Пн-Пт 10:00 - 20:00 Сб 10:00 - 17:00

Як вибрати стоматолога?

Статтю написав:
Директор стоматологічної клініки WDR
Статтю перевірив:
Лікар-стоматолог, терапевт
Дата оновлення:
22-01-2024

Нам завжди здається, що більший вибір, то краще. Баррі Шварц у своїй книзі «Парадокс вибору: Чому “більше” означає “менше”» викриває цей міф.

Для того щоб зробити правильний вибір, мозок витрачає енергію, аналізуючи параметри кожного варіанту і чим їх більше, тим більше енергії використовується. Так задоволення від вибору часто перетворюється на розчарування.

Ця стаття дозволить спростити вибір стоматологічної клініки у Києві і, можливо, врятує вас від розчарування :)

В яку стоматологію піти

Якщо відкрити Google Карти, вбити «стоматологія» і обмежити пошук в радіусі 1,5 км, ви отримаєте 100500 червоних прапорців. Це різні стоматологічні клініки на будь-який смак та колір: дорогі, дешеві, мережеві, авторські, підпільні, елітні — будь-які.

З економічного погляду — це досконала конкуренція. Що дуже добре для споживача. Вище пропозиція — нижча ціна. Але, якщо з іншого боку, питання вибору стає складнішим. Точніше питання правильного вибору!

Кому можна довіритись?

Це складне питання. Усі ми боїмося помилятися, а помилятися у питанні власного здоров'я боїмося подвійно. Штудуємо інтернет у пошуках відгуків, обходимо десяток клінік і спілкуємося з десятками лікарів у пошуках тих самих «ознак професіоналізму» з одним лише питанням: «Добре пройде лікування чи ні?».

Ознаки професіоналізму — набір деяких властивостей і оцінок, які ми даємо лікарю і клініці заочно, до фактичного знайомства. Це умовний термін, тому що подібні ознаки у кожного з нас різні, ми просто намагаємося зрозуміти, чи впорається лікар із ситуацією чи ні.

На додаток до всього, ми страшенно не любимо коли нас дурять. Причому сума не така важлива. Погодьтеся, не має значення — це 100 гривень чи 10 000 доларів. Просто неприємно почуватися обдуреною людиною, на якій хтось нажився. Навіть коли лікар провів ідеальне лікування, і у нас немає жодних нарікань, ми сидимо і думаємо: «А можна було зробити таке ж лікування, але дешевшим?».

Ось приклад. Ви щойно встановили на всі зуби в зоні посмішки керамічні вініри, кожен з яких коштував 10 000 грн (абсолютно нормальна ціна за таку роботу), і гортаючи стрічку в інстаграмі випадає реклама:

«Стоматологія “МетлаДент”! Купуйте два вініри за 4 000 грн і вісім отримаєте у подарунок»

Тут ви починаєте засмучуватися. А засмучуватися не треба. Далі ви зрозумієте чому.

Ціни у стоматології

Чому в різних клініках, у різних лікарів ціна на ту саму процедуру відрізняється?

Все дуже просто! Щоб розібратися, візьмемо для прикладу одну з найпопулярніших стоматологічних послуг — лікування карієсу з наступним встановленням пломби:

Припустимо, що це клініки працюють із однаковими матеріалами. Також часто в одному будинку знаходяться кілька клінік з абсолютно різними цінами на послуги. При цьому частина експлуатаційних та орендних витрат у них однакові.

Звідки ж тоді така різниця у ціні? Давайте розбиратися.

Залишається три ключових фактори, які впливають на кінцеву ціну послуги. Розберемо їх по порядку.

  1. Зарплатня персоналу. Кваліфікований, затребуваний лікар знає собі ціну та має попит на ринку. Зарплата такого лікаря буде високою. Але ж можна взяти не затребуваного лікаря або, наприклад, студента, який із задоволенням працюватиме за їжу, заради безцінного досвіду. Як бачите, у структурі витрат — зарплата персоналу — основна стаття витрат і простір для маневру.
  2. Розмір прибутку. Тут все просто, цінову політику диктує власник чи директор клініки. Якщо він досить жадібний, прибуток за встановлення пломби може досягати 50%, а то й більше.
  3. Реклама. Ми вже знаємо, що стоматологія — це дуже насичений і конкурентний ринок, а там де конкуренція висока, рекламники танцюють джигу-дриг. Клініки з величезним рекламним бюджетом миготять скрізь: від ліфта в під'їзді до соцмереж у вашому телефоні. І, звичайно ж, коли ви приходите в таку клініку, ви сплатите за все: і рекламу на радіо, і білборд на дорозі з роботи, і гугл, і фейсбук, і навіть роздатку в метро. Всі ці витрати, будьте певні, вже внесені у вартість кожної позиції у прайсі такої стоматологічної клініки.

Регулюючи перераховані вище параметри, клініки вибудовують свою цінову політику, а ви завжди можете підібрати лікування під ваш бюджет, рівень вимогливості до якості роботи та матеріалів.

Читайте в нашому блозі: Чому реставрація переднього зуба — це не просто «установка пломби

ТОП 7 «найкращих» пропозицій у стоматології

Реклама стала невід'ємною частиною нашого життя. Ми чуємо її з радіо, бачимо на вулиці, по телевізору. Що кривити душею, навіть ця стаття — своєрідна реклама. Найчастіше реклама спотворює дійсність і малює повітряний замок там, де від сили стоїть курінь. Ми стійко протистоїмо майстерним закликам маркетологів, але іноді проскакує думка: «а раптом…».

  • Дентальний імплант за ціною 13 000 грн за одиницю? Забудьте! Як щодо наших суперінноваційних імплантів по 7500? При цьому два за ціною одного. Бонусом коронки у подарунок!
  • Ваш лікар пропонує імплантацію за 4-6 місяців? Забудьте! Ми пропонуємо вам імплантацію та протезування за один день!
  • Недостатньо кістки для імплантації? Забудьте! Ми пропонуємо вам мікроімпланти та базальну імплантацію, для яких не потрібні остеопластика та синус-ліфтинг!
  • Біль та дискомфорт лякають вас під час візиту до стоматолога? Забудьте! Ми пропонуємо вам лікування уві сні!
  • Не вірите в українську медицину? Для вас ізраїльська, французька, американська, віденсько-марокканська та, звичайно ж, німецька стоматологія.
  • Досвід сучасної стоматології та класичне лікування не для вас? Будь ласка, у нас є нові авторські методики лікування зубів — лазерна стоматологія, цифрова стоматологія, комп'ютерна стоматологія, векторна стоматологія, ядерна стоматологія, тантрична стоматологія та інші гомеопатичні стоматології.
  • Загалом забудьте все, що знали раніше! Телефонуйте зараз і скористайтеся унікальною пропозицією від клініки ТоталДент.

[Часто, на сторінці присутній таймер зворотного відліку, щоб ви відчували, що час такої чудової акції минає і ви втратите останню можливість]

Насправді, більшість з перерахованих методів можуть бути застосовані при певній клінічній ситуації. У них є показання та протипоказання. Протипоказань, найчастіше, більше.

Іншими словами, вам дуже пощастить, якщо методика буде застосовна у вашому конкретному випадку. За ідеєю, з подібних слів необхідно починати, але як виділитися в потоці інших клінік та отримати більше записів на прийом?

Що стосується національних стоматологій, насамперед можна зайти на сайт у розділ лікарі та подивитися скільки німецьких, американських чи французьких фахівців там працює. Якщо і працюють, то можна запитати себе, чому такий успішний фахівець веде практику не в себе на батьківщині, де із зарплатою стоматолога справи набагато кращі, ніж в Україні. Та й фіналом може бути дзвінок до клініки. Запитайте в «німецькій» клініці щось німецькою. На скільки вам дадуть відповідь, на стільки вона німецька.

Навіщо ж потрібні всі ці рекламні «заманухи»? Очевидно, що для залучення нових клієнтів, які не знають про цю клініку. Тому що ті, хто вже знає про неї, чомусь туди не ходять.

Розберемо кілька причин.

Найпоширеніша причина — завищений прайс. Клініка просто переоцінює свою роботу. Найменш поширена причина — лікарі настільки косячать, що пацієнти тікають звідти після першого візиту.

У більшості клінік, що мають солідний бюджет на рекламу і рясніють їй у всіх можливих джерелах, причини нестачі пацієнтів знаходяться посередині між цими крайнощами.

Перша причина швидко виявляється і в хід йдуть усілякі знижки, акції, купони, групони. Ціна різко падає, іноді навіть нижче за рентабельність. В надії заробити на пацієнта з наступного візиту, але вже без знижки. Або ж вам упарять додаткові послуги, які вирівняють рентабельність клініки.

Стратегія сумнівна і в якийсь момент необхідно буде вирішити, чим жертвувати для підтримки такої ціни. Зазвичай під ніж йде якість роботи, матеріалів і препаратів (не урізати ж маркетинговий бюджет).

Варто насторожитися, якщо вам ще до зустрічі з лікарем пропонують «подешевше», всякі знижки, акції та унікальні пропозиції «тільки для вас». Це зовсім не означає, що роботу за 1000 гривень ви отримаєте за 500. Тут значно гірше. Найчастіше, це означає, що клініка хотіла продати трисотгривневу роботу за 1000, але щось пішло не так, у хід йде знижка 50% і ось ви вже отримуєте ту саму трисотгривневу роботу, але вже за 500 гривень.

Чи це означає, що знижки — зло і їх не повинно бути? Абсолютно ні. Я лише закликаю вас критично ставитися до таких пропозицій та шукати першопричину.

У стоматології на Позняках Вайдер WDR, ми ставимося до знижки, як до заохочення пацієнта за лояльність, довіру, хороше ставлення та терпіння.

Це означає, що знижка повинна бути:

  • Індивідуальною. Не можна давати знижку всім і на все, тоді логічно оновити весь прайс.
    Відносно невеликою. В межах 5-10%, що дозволяє не заощаджувати на якості роботи.
    Точковою. Поширюється на окремі види лікування чи послуги. Не можна дати єдину знижку на весь прайс, тому що у різних позицій різна рентабельність.
    По факту. Обговорюватися тільки після спілкування з лікарем та складання плану лікування. Якщо вам пропонують знижку одразу, до цього потрібно ставитись дуже обережно.

Що робити, якщо рекламні заманухи не відпускають?

Насамперед, віддаємо належне маркетологу, він зробив свою роботу добре і заволодів вашою увагою.

У таких випадках ми рекомендуємо не забувати, що все відбувається інакше, ніж у рекламі.

Наприклад, згадайте рекламу містера Пропера — того самого, який приходить на стукіт по каструлі і миттю прибирає вашу квартиру.

Проведемо експеримент. Зайдіть на кухню та постукайте відому мелодію.

Постукали? Не спрацювало? Робіть висновки.

Читайте в нашому блозі: 10 способів заспокоїти нерви у стоматолога

Висновки

Немає універсального рецепту, як визначити кваліфікацію та порядність лікаря за відгуками, соціальними мережами та сайтом стоматології. Адже всі знають, що людина ніколи не буває така близька до досконалості, як у своєму резюме. А все вищезгадане — це і є резюме лікаря для пацієнта.

Вам самим доведеться пройти шлях пошуку «вашого» лікаря, я лише можу дати кілька порад.

Прочитавши цю статтю, ви вже будете мати достатні знання, щоб вибрати кілька клінік із сотень, які рекламують свої послуги.

Сміливо записуйтесь і приходьте на консультацію, ставте питання до тих пір, поки не зрозумієте всі причинно-наслідкові зв'язки, логіку обраного лікування, прогнозований результат, гарантії та ризики. Якщо ж ви бачите, що лікар дратується на уточнюючі питання, ухиляє від відповіді, не може просто і зрозуміло пояснити план лікування, біжіть! Відвідування консультацій принесе вам користь, навіть якщо ви почуєте неприємні речі. Ви краще розумітимете свою ситуацію.

Озброївшись критичним мисленням, логікою та деякою часткою інтуїції ви напевно зможете вибрати собі лікаря без «а раптом…», і якщо вам пощастить, значить я не дарма витратив час на написання цієї статті ;)